Sorry, this page is only available in Slovenian language.

(but if you are really interested you can try to use google translate)

»Zgodbe že obstajajo, samo povedati jih je treba znati.«

V času potrošniške družbe – v kateri prevladujeta brezosebna proizvodnja in prodaja – so vse bolj zaželeni izdelki z oznako domačega, ekološkega in ročno pridelanega, po možnosti s pečatom tradicije.  Vse več ljudi si želi hrane in izdelkov s preverjenim poreklom, od ponudnikov, ki jim lahko zaupajo. To ustvarja priložnosti za manjše proizvajalce, ki pridelujejo svoje izdelke na posebne načine povezane z njihovo družino, kmetijo ali vasjo. 

Poleg samega proizvoda potrebujete za celostno podobo izdelka ustrezno predstavitev in razpoznavno zgodbo. Prebrskajte po zakladnici družinskih zgodb in podob, saj te lahko postanejo ključ za prepoznavnost vašega izdelka. Zgodbe o začetku pridelave, o tradicionalnih postopkih, ki se pri tem uporabljajo, stare fotografije osebe, družine ali kmetije, ki je začela s pridelavo – lahko uporabite za to, da ustvarite identiteto svojih proizvodov.

Veliko ljudi je v današnjem hitrem tempu življenja izgubilo kontakt z naravo in ročnimi deli, zato je zelo verjetno, da vaš kupec ne ve skoraj ničesar o pridelavi vaših proizvodov.  Pomembno je, da svoje znanje širite in pripovedujete o postopkih, ki so potrebni za to, da dobite okusen in zapeljivo zapakiran izdelek. Posredujte svojo osebno zgodbo povezano z vašimi izdelki! Vzemite si čas za pogovor s človekom, ki se ustavi pri vas in nekaj kupi, saj ga bosta domačnost in dobra energija pripeljali nazaj k vam!

 

Praktični namigi

Podoba vašega izdelka naj bo zasnovana celostno; za to potrebujete ime izdelka, zgodbo o izdelku in primerno embalažo

–  Svoj izdelek poizkusite poosebiti; na embalaži naj bo opisano, kdo je izdelek naredil, kdaj in kako je izdelek nastal, od kod prihaja recept zanj ali od kod izvira tradicija izdelovanja

–  Embalažo, etikete in vizitke naredite sami – obstaja veliko načinov za preprosto tiskanje ali oblikovanje štampiljke (npr. krompirjeva); ročno napisan tekst na vizitki ali etiketi je najbolj preprost in učinkovit

– Ne uporabljajte plastičnih ali industrijskih embalaž, namesto njih raje uporabite naravne materiale: recikliran papir, bombažno ali laneno tkanino, rafijo, volno, steklo, les, sezonsko cvetje, material najden v gozdu, na travnikih …

– Upoštevajte lastnosti izdelka, ki ga prodajate – embalaža naj bo temu primerna (zelišča so na primer občutljiva na zrak in svetlobo, zato naj bo embalaža narejena tako, da bo izdelek trajno zaščiten)

– Uporabite svoje znanje – če kvačkate, pletete ali šivate, lahko te spretnosti uporabite pri oblikovanju končne podobe izdelka

– Mladi naj vam pomagajo s svojo ustvarjalnostjo in znanjem (npr. narišejo naj risbico, ki jo uporabite pri končnem izdelku,  sodelujejo naj pri izdelavi embalaž ali pa naj vaš izdelek reklamirajo prek spleta)

– K sodelovanju povabite tudi rokodelce iz okolice, npr. mizarje, pletarje, čipkarice itd., ki vam s svojimi spretnostmi lahko pomagajo pri oblikovanju embalaž

 

Primer 1 – MLADINC

Družina Kos že dolgo prideluje različne proizvode iz kravjega mleka. Predstavljamo njihov mladi sir narejen po starem receptu, s katerim je pred nekaj desetletji začela gospa Tonka Kos. Ime »Mladinc« smo izbrali, ker najboljše predstavlja »mladost in svežino« sira, obenem pa namiguje tudi na vitalnost, ki nam jo zagotavljajo polnovredni mlečni proizvodi. Inspiracijo za logotip smo črpali iz družinskega priimka, pri tem pa nismo pozabili na gospo Tonko, ki je začela s tradicijo izdelovanja, zato smo embalaži dodali tudi citat, ki nam ga je zaupala.

Namig!

Velika vsebnost maščob pri domačem siru lahko povzroči madeže na obleki ali v torbi kupca, pri domači skuti ali mladem siru pa lahko pričakujemo nekaj kapljic sirotke, zato za zavijanje svetujemo uporabo pergamentnega papirja, voskanega papirja ali aluminijaste folije, ki ne prepuščajo maščobe in sirotke.

Izdelava:

Škatla, zložena kot origami, je narejena iz bolj kompaktnega paketnega papirja. Sir je zavit v voskan papir za peko in položen v pripravljeno škatlo, povezano z vrvjo.

 

Primer 2 – PRAPROTNIKOVI ČAJI

Praprotnikova domačija slovi po kakovostnih čajih in čajnih mešanicah iz zelišč, ki jih nabirajo v naravi in sušijo po tradicionalnih metodah. Z omembo imena nabiralke smo poudarili oseben pristop, ostali podatki pa potrjujejo avtentičnost proizvoda.

Namig!

Pri čaju je najbolj pomembno, da se s primerno embalažo čimbolj zavaruje pred zunanjimi okoliščinami – svetloba, vlaga, vonj in zrak so faktorji, ki jih je treba upoštevati pri oblikovanju embalaže za zelišča ali čaj, saj lahko znatno vplivajo na kvaliteto.

Izdelava:

Embalaža za končni izdelek je narejena iz kombinacije blaga in povoskanega papirja, ki sta zašita z vidnimi šivi. Vrečka deluje kot star šolski zvezek, ki podčrtuje sporočilo o tradicionalnosti, osebno noto pa smo dodali z lastnim potiskom črt – s preprosto štampiljko narejeno iz lesa in vrvi in ročnim zapisom podatkov.

 

Primer 3 – SO(N)ČNA JAJCA

Na kmetiji Novak se ukvarjajo predvsem z rejo domačih kokoši in prodajo njihovih jajc. Standardne embalaže za jajca povezujemo z baterijsko rejo, ki je sinonim za industrijsko proizvodnjo živil, zato smo izbrali drugačen pristop. Unikatna embalaža, vrečka napolnjena s slamo, je primerna za prenašanje jajc in obenem spominja na kurje gnezdo. Slama deluje kot zaščita proti udarcem in skupaj z vrečko vzbuja občutek domačnosti. Ime in besedilo izpostavljata prosto rejo kokoši.

Namig!

Pripravite zalogo embalaže v obdobju, ko je na kmetiji bolj mirno. Vključite tudi svoje otroke in jih z zabavno ustvarjalno pomočjo naučite odgovornosti.

Izdelava:

Unikatna embalaža je narejena iz recikliranega papirja in zašita z barvno volno. Tekst na vrečki je natisnjen s tempero, s pomočjo štampiljke.

 

»Zgodbe že obstajajo, samo povedati jih je treba znati.«

V času potrošniške družbe – v kateri prevladujeta brezosebna proizvodnja in prodaja – so vse bolj zaželeni izdelki z oznako domačega, ekološkega in ročno pridelanega, po možnosti s pečatom tradicije.  Vse več ljudi si želi hrane in izdelkov s preverjenim poreklom, od ponudnikov, ki jim lahko zaupajo. To ustvarja priložnosti za manjše proizvajalce, ki pridelujejo svoje izdelke na posebne načine povezane z njihovo družino, kmetijo ali vasjo. 

Poleg samega proizvoda potrebujete za celostno podobo izdelka ustrezno predstavitev in razpoznavno zgodbo. Prebrskajte po zakladnici družinskih zgodb in podob, saj te lahko postanejo ključ za prepoznavnost vašega izdelka. Zgodbe o začetku pridelave, o tradicionalnih postopkih, ki se pri tem uporabljajo, stare fotografije osebe, družine ali kmetije, ki je začela s pridelavo – lahko uporabite za to, da ustvarite identiteto svojih proizvodov.

Veliko ljudi je v današnjem hitrem tempu življenja izgubilo kontakt z naravo in ročnimi deli, zato je zelo verjetno, da vaš kupec ne ve skoraj ničesar o pridelavi vaših proizvodov.  Pomembno je, da svoje znanje širite in pripovedujete o postopkih, ki so potrebni za to, da dobite okusen in zapeljivo zapakiran izdelek. Posredujte svojo osebno zgodbo povezano z vašimi izdelki! Vzemite si čas za pogovor s človekom, ki se ustavi pri vas in nekaj kupi, saj ga bosta domačnost in dobra energija pripeljali nazaj k vam!

 

Praktični namigi

Podoba vašega izdelka naj bo zasnovana celostno; za to potrebujete ime izdelka, zgodbo o izdelku in primerno embalažo

–  Svoj izdelek poizkusite poosebiti; na embalaži naj bo opisano, kdo je izdelek naredil, kdaj in kako je izdelek nastal, od kod prihaja recept zanj ali od kod izvira tradicija izdelovanja

–  Embalažo, etikete in vizitke naredite sami – obstaja veliko načinov za preprosto tiskanje ali oblikovanje štampiljke (npr. krompirjeva); ročno napisan tekst na vizitki ali etiketi je najbolj preprost in učinkovit

– Ne uporabljajte plastičnih ali industrijskih embalaž, namesto njih raje uporabite naravne materiale: recikliran papir, bombažno ali laneno tkanino, rafijo, volno, steklo, les, sezonsko cvetje, material najden v gozdu, na travnikih …

– Upoštevajte lastnosti izdelka, ki ga prodajate – embalaža naj bo temu primerna (zelišča so na primer občutljiva na zrak in svetlobo, zato naj bo embalaža narejena tako, da bo izdelek trajno zaščiten)

– Uporabite svoje znanje – če kvačkate, pletete ali šivate, lahko te spretnosti uporabite pri oblikovanju končne podobe izdelka

– Mladi naj vam pomagajo s svojo ustvarjalnostjo in znanjem (npr. narišejo naj risbico, ki jo uporabite pri končnem izdelku,  sodelujejo naj pri izdelavi embalaž ali pa naj vaš izdelek reklamirajo prek spleta)

– K sodelovanju povabite tudi rokodelce iz okolice, npr. mizarje, pletarje, čipkarice itd., ki vam s svojimi spretnostmi lahko pomagajo pri oblikovanju embalaž

 

Primer 1 – MLADINC

Družina Kos že dolgo prideluje različne proizvode iz kravjega mleka. Predstavljamo njihov mladi sir narejen po starem receptu, s katerim je pred nekaj desetletji začela gospa Tonka Kos. Ime »Mladinc« smo izbrali, ker najboljše predstavlja »mladost in svežino« sira, obenem pa namiguje tudi na vitalnost, ki nam jo zagotavljajo polnovredni mlečni proizvodi. Inspiracijo za logotip smo črpali iz družinskega priimka, pri tem pa nismo pozabili na gospo Tonko, ki je začela s tradicijo izdelovanja, zato smo embalaži dodali tudi citat, ki nam ga je zaupala.

Namig!

Velika vsebnost maščob pri domačem siru lahko povzroči madeže na obleki ali v torbi kupca, pri domači skuti ali mladem siru pa lahko pričakujemo nekaj kapljic sirotke, zato za zavijanje svetujemo uporabo pergamentnega papirja, voskanega papirja ali aluminijaste folije, ki ne prepuščajo maščobe in sirotke.

Izdelava:

Škatla, zložena kot origami, je narejena iz bolj kompaktnega paketnega papirja. Sir je zavit v voskan papir za peko in položen v pripravljeno škatlo, povezano z vrvjo.

 

Primer 2 – PRAPROTNIKOVI ČAJI

Praprotnikova domačija slovi po kakovostnih čajih in čajnih mešanicah iz zelišč, ki jih nabirajo v naravi in sušijo po tradicionalnih metodah. Z omembo imena nabiralke smo poudarili oseben pristop, ostali podatki pa potrjujejo avtentičnost proizvoda.

Namig!

Pri čaju je najbolj pomembno, da se s primerno embalažo čimbolj zavaruje pred zunanjimi okoliščinami – svetloba, vlaga, vonj in zrak so faktorji, ki jih je treba upoštevati pri oblikovanju embalaže za zelišča ali čaj, saj lahko znatno vplivajo na kvaliteto.

Izdelava:

Embalaža za končni izdelek je narejena iz kombinacije blaga in povoskanega papirja, ki sta zašita z vidnimi šivi. Vrečka deluje kot star šolski zvezek, ki podčrtuje sporočilo o tradicionalnosti, osebno noto pa smo dodali z lastnim potiskom črt – s preprosto štampiljko narejeno iz lesa in vrvi in ročnim zapisom podatkov.

 

Primer 3 – SO(N)ČNA JAJCA

Na kmetiji Novak se ukvarjajo predvsem z rejo domačih kokoši in prodajo njihovih jajc. Standardne embalaže za jajca povezujemo z baterijsko rejo, ki je sinonim za industrijsko proizvodnjo živil, zato smo izbrali drugačen pristop. Unikatna embalaža, vrečka napolnjena s slamo, je primerna za prenašanje jajc in obenem spominja na kurje gnezdo. Slama deluje kot zaščita proti udarcem in skupaj z vrečko vzbuja občutek domačnosti. Ime in besedilo izpostavljata prosto rejo kokoši.

Namig!

Pripravite zalogo embalaže v obdobju, ko je na kmetiji bolj mirno. Vključite tudi svoje otroke in jih z zabavno ustvarjalno pomočjo naučite odgovornosti.

Izdelava:

Unikatna embalaža je narejena iz recikliranega papirja in zašita z barvno volno. Tekst na vrečki je natisnjen s tempero, s pomočjo štampiljke.

 

 

Comments are closed.